top of page

חזרה קלה ומעוצבת לבית הספר!


פינת לימודים מעוצבת

שבועיים אחרונים נותרו לחופש הגדול, שבועיים של התרגשות וחששות מעורבבים יחד אצלנו ואצל הילדים כאחד. חלק מהילדודס יתחילו בפעם הראשונה את שנות בית הספר וחלקם מתחילים כיתה חדשה כ"גדולים".

אחד הדברים שעוזרים לילדים ולנו להתכונן נפשית הוא הכנה טובה לקראת השינוי הגדול, הכנה שיכולה להופיעה כשיחות והכנה נפשית אבל גם הכנה פיזית היא חשובה מאוד.

היום נדבר על "הכנה עיצובית", איך להכין את חדר הילדים לבית הספר, איך לעצב מחדש את פינת הלימודים ואיך ליצור חדר ילדים מעוצב שמתאים לצרכים המשתנים כל הזמן.

פינת עבודה ולימודים מעוצבת

תחילת עיצוב חדר הילדים

לפני כל שינוי בחדר אנחנו מתחילים לבחור קונפסט עיצובי לחדר הילדים. אפשר להתחיל מתמונה להשראה שראינו ברשת, אפשר להתחיל לעצב מצבע אהוב או מתחביב חזק אצל הילד. נסו לבחור סגנון עיצובי לחדר הילדים שהוא מופשט וכללי כלומר - אם הילד אוהב כדורגל לא נשים המון מדבקות קיר של כדורגל על הקירות אלא נשתמש באלמנטים מופשטים מהעולם הזה כגון צבעי שחור לבן, עיגולים או צורות גיאומטריות שמזכירות לנו את הקונספט. כך נבטיח עיצוב חדר ילדים שישאר רלוונטי להרבה זמן.

מדף לחדר ילדים
פינת לימודים מעוצבת

פינת לימודים מעוצבת לילדים- ריהוט

השלב הבא הוא למקם נכון את פינת הלימודים של הילדים כך שאין רהיט שמפריע. נבחר בשולחן לימודים שמתאים לצורך ולגודל החדר. אם החדר קטן אין צורך לרכוש שולחן גדול ומאסיבי. אם אין צורך במחשב שולחני גם אין צורך לרכוש שולחן גדול אז הספתקו בשולחן בעומק 40-50 סמ שישאיר עוד הרבה מקום פנוי בחדר.

מדף נדנדה מעוצב

פינת לימודים מעוצבת לילדים- מדפים או כוורת

מעל שולחן הילדים אנחנו נתקלות תמיד בשאלה איך נאכסן את כל הציוד? אז קודם כל, בשנים האחרונות ציוד בית הספר הולך ומתמעט, אין הרבה ציוד אז אין הרבה צורך באחסון מאסיבי מעל שולחן העבודה. כוורת או מדפים עמוקים מחשיכים את שולחן העבודה וגורמים לילד להרגיש לא בנוח מתחת לרהיט כזה כבד. שלבו מדפים קלים או צפים ועדינים וכך השאירו את החלל פתוח ומאוורר.

מדף מעוצב לחדרי ילדים

פינת לימודים מעוצבת לילדים- רשת השראה

מעל השולחן יש צורך להוסיף פריט דקורטיבי אך פרקטי מאוד. כאשר נעצב את פינת הלימודים רק פרקטית נקבל איזור פחות מושך ופחות יפה שהילדים לא ירצו לבלות בו. אנחנו צריכים לבחור מוצרים כגון רשת השראה או לוח השראה שהילדים יוכלו לבד לקשט אותו ולשים פריטים אישיים כמו תמונות או יצירות וגם שהוא יהיה פרקטי לדברי בית הספר.

פינת לימודים מעוצבת פינת עבודה מעוצב

דקורציה סביב פינת הלימודים

השלב הסופי הוא לעצב את הפינה בקונספט העיצובי של שאר החלל אך להשאיר אותה עדינה וללא "רעש" מיותר. ניתן להוסיף מדבקות קיר בצורה מפוזרת ועדינה להכנסת צבע או לצבוע את אזור פינת הלימודים בצבע עדין אך אופנתי.

רשת השראה לוח השראה

התייעצו איתם!

כאשר הילד\ה כבר גדולים מספיק להביע דעה אנחנו תמיד ממליצות להתייעץ איתם אך בצורה שפוייה :) הכי טוב זה לבחור מראש 2-3 אופציות לקונספט עיצובי או למוצרים שאישרתם מראש ואז לתת להם לבחור מתוך האפשרויות עיצוב כך תהיו בטוחים שהם בוחרים בעיצוב יפה שאתם מאשרים וגם הם ירגישו שייכות יותר חזקה למקום הלימודים ובכלל לחדר החדש שלהם.

פינת לימודים מעוצבת

פינת לימודים מעוצבת קיטה קידס

רשת השראה ומתלי בגדים

* המעצבות שהשתתפו בעיצוב פינות הלימודים הן - קיטה קידס, לימור אורן, ספיר לוי מאורי

אמילי ויעל

יש עוד שאלות? שלחי לנו מייל...

kita4kids@gmail.com

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page