top of page

חדר ילדים מעוצב, למה זה חשוב?

כולנו רוצים שהילדים שלנו יגדלו בחדר יפה ומושקע. כזה שכיף לשחק בו, להכין בו שיעורים ולבלגן כל יום מחדש. אך עיצוב חדר ילדים יכול להיות כאב ראש לא קטן ולכן חייבים לתהות - כמה זה בכלל חשוב?

החדר אינדיאנים קטנים

חשיבות עיצוב חדר ילדים

הסביבה שלנו, החדר והבית כולו, משפיעים מאוד עלינו ועל הילדים החיים בו גם אם אנחנו לא תמיד מודעים לכך. להיכנס לבית מסודר, מואר ונקי משרה עלינו רוגע ותחושת שלווה, תחושה ש"הגענו הביתה". גם על ילדינו חלה השפעה דומה כשהם מגיעים לחדר שלהם האישי. חדרם זה הבסיס שלהם, המבצר שלהם, המקום בו הם יכולים להרגיש בטוחים מכל הבחינות.

הגברת השליטה והבטחון של הילדים

בחדר הילדים מבלים המון, בין אם בשינה, במשחק או בלמידה ולכן עיצובו יכול להשפיע לטובה או לרעה בתחומים נרחבים בחייהם. כאשר אנחנו מכינים לילד או ולילדה (ולפעמים בעזרתם) חדר אישי שעוצב למענם אנו מגבירים את תחושת הביטחון שלהם וכך הם מרגישים שהם בשליטה בחלל מסויים בבית ויודעים שיש להם מקום שבו הם יכולים להיות שמחים, עצובים, להשתולל בבטחון או לנוח רגע בשקט מההמולה שבחוץ.

תחושת שייכות לשמירה על הסדר

כאשר אנחנו משתפים את הילד בבחירת עיצוב החדר, מציגים לו 2-3 אפשרויות לבחירה או מחפשים איתו השראה לעיצוב החדר אנחנו מגבירים את תחושת השייכות שלו, יוצרים אצלו הרגשה שהחדר בבעלותו והוקם בשבילו ולכן הוא ירצה ואף ישמח לשמור על הסדר ועל האביזרים בו. יהיה לו כיף לשחק בו לבדו או לארח חברים בגאווה.

איך מעצבים חדר ילדים? בקצרה ...

כדי להשיג זאת יש להתחיל מרעיון עיצובי שינחה אותנו בעיצוב החדר, זה יכול להיות מספר צבעים שמשתלבים יחד בהרמוניה, תחביב משמעותי בחיי הילדים או חיה אהובה. לאחר מכן נתאים את הריהוט כך שיהיה ממוקם נכון בחלל, בצבעים נכונים וישאיר עדיין הרבה אוויר ומקום בחדר. נבדוק שהתאורה מספקת ונכונה ושיש מספיק מקומות אחסון נסתרים וגלויים לכל המשחקים והחפצים. לבסוף נשלים את העיצוב עם המוצרים המשלימים שיתנו טאצ' אישי ויוסיפו עניין עיצובי בחלל החדר.

לסיום...

אין כמו להיכנס לחדר שעושה "נעים בלב", שמרגיע ושנותן תחושה של בית. שמרו על החדר, סדרו אותו וזרקו כל מה שלא צריך או התקלקל, דאגו לפתוח חלונות ולאוורר כמה שניתן את החדר, והכי חשוב, צחקו, שחקו, והשתוללו בו כל יום כדי ליצור זכרונות יחד...

החדר שטה בין עננים

בהצלחה :)

אדריכלית אמילי אייכל

צוות KITA KIDS

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page