top of page

סגנון נורדי\סקנדינבי בעיצוב, בקיצור...

אז מהו הסגנון הסקנדינבי שכולם מדברים עליו? למה הוא מופיע עכשיו בכל מקום??

ננסה להסביר על קצה המזלג ובקצרה כמה שניתן מהו הסגנון הזה ואיך מיישמים אותו.

ladnnebebe

עוד מימי לימודי הארכיטקטורה התאהבתי בסגנון הדני סקנדינבי. כשהתחלתי לגלות את אדריכלי אירופה הקרה. זה התחיל מהאדריכל המדהים אלבר אלטו אחד מאבות האדריכלות והעיצוב הנורדי אי שם במאה ה-20. בנוסף לעבודות האדריכלות הוא ייסד מותג רהיטים בשם Artek ובכל מבניו ניתן לראות ריהוט בעיצובו. הריהוט תמיד מתאפיין בקווים נקיים וזורמים, מעין שילוב עדין בין עצים סקנדינביים ענקיים לבין ריהוט קטן ופרקטי. אלטו ידע לפתוח פתחים ענקיים במבניו והירוק והלבן של החוץ נכנס לתוך המבנה והורגש בכל פינה. הריהוט היה מעץ מכופף טבעי וחלק ויצר תחושות נקיות ומדהימות בעבודותיו.

alvar alto villa mariea קיטה קידס

alvar alto villa mariea

מאז היו עוד רבים וטובים שהביאו והכניסו את העיצוב הסקנדינבי לחיינו שפרץ עם בוא איקאה לארץ. אם ננסה בכמה נקודות קצרות להגדיר את מהות סגנון זה נהיה חייבות להתחיל מפרקטיקה - קודם כל חשוב שהפריט יהיה פרקטי ויתפקד מעולה למטרה לשמה הוא נוצר. לאחר מכן חשוב שעיצובו יהיה מינימליסטי ונקי וצבעיו יהיו תמיד או טבעיים \שחור\לבן\אפור או יהיו מסקלת הצבעים העדיניים והעמוקים. נדיר שנראה פריט אדום\כחול בגוונים הפשוטים, תמיד הפריט יהיה עם גוון מיוחד ו"עמוק".

קיטה קידס, גווני כחול עמוקים ונקיים, פריטים פונקציונליים לחדרי ילדים ולבית

ייחודו הגדול של סגנון זה הוא בעיקר העל זמניות שלו. הפריטים הם קלאסיים והשילוב ביניהם הוא שהופך את העיצוב למקורי ואישי, כל פריט הוא מיוחד ועדין מאוד ולכן אנחנו ממליצות להשקיע בפריט או שניים סקנדינבי אמיתי כיוון שהוא ישאר אצלכם שנים ותמיד תמיד יהיה מלא ביופי.

Written by Boho Chíc Café

אז איך נעשה זאת אצלנו בבית? ניתן ללמוד המון מתמונות השראה ברחבי הרשת וכדאי לשמור על מספר חוקי בסיס:

1. דאגו שהפריט הינו פונקציונאלי ושימושי

2. שמרו על קווים נקיים בעיצוב ובבחירת הפריטים

3. הכניסו את הטבע לבית - שלבו פריטים טבעיים בחומר - עץ, קש, ושלבו עציצים וצמחייה טבעית ירוקה שמכניסה חיים ושמחה הביתה.

4. החליטו מראש על סקלת צבעים נעימה ורגועה ואת כל הפריטים התאימו לסקלה - אך זכרו הרקע לריהוט ורוב הבית עדיין צריך להישאר לבן עם נגיעות שחורות עדינות. 5. אל תפחדו לצבוע קירות וללכת גם על צבעים נועזים ופחות שגרתיים כל עוד אתם נמצאים באותה סקלת הצבעים אתם בטוחים

6. השאירו את החלל נקי ואוורירי, רצפה בהירה ונקייה, פריטי טקסטיל יפים שמכניסים חום הביתה אך לא בלאגן. זרקו את כל המיותר ונקו את הבית מכל פריט שאינו שימושי יותר.

קיטה קידס חדר ילדים מנורת לילה מדבקות קיר

decoestilo12

בהצלחה!

צוות קיטה

יש עוד שאלות? שלחי לו מייל...

kita4kids@gmail.com

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page