top of page

חדר אחים, כדאי? לא כדאי? ואם כן אז איך?

יום האהבה מתקרב אלינו והפעם החלטנו לדבר קצת על אהבת אחים.. רובנו גדלנו עם אחים גדולים או קטנים ואנחנו יודעות שזו אהבה לא פשוטה בכלל.

מצד אחד זאת אהבה וקרבה שאין תחליף לה ומצד שני היא יכולה להכעיס ולהרגיז לא מעט וכל הרגשות האלו מתחלפים ומתערבבים ללא הפסקה לאורך החיים.

אנחנו מאוד אוהבות חדרי אחים ומאמינות שהם מלמדים את הילדים עקרונות מאוד חשובים שאין דרך טובה מזאת ללמוד אותם, בנוסף הם מייצרים קרבה, חיבור וזכרונות שנשמרים לאורך כל החיים.

תמונה מתוך :https://www.pinterest.com/pin/517280707174751625/

כאשר אנחנו באות לעצב חדר אחים נתחיל מהבנת הגילאים והבנת האופי והתחביבים של כל ילד. חשוב שנשמור על שני עקרונות עיקריים:

1. איחוד - עיצוב אחיד והרמוני לכלל החדר

2. ייחוד - יצירת פינה ייחודית לכל ילד בעלת צבעים או מוטיב משלו

אומנם לא פשוט אבל אפשרי. כפי שניתן לראות בתמונה הראשונה - לחדר נבחרו צבעים מתוך סקלה אחת מאוד ברורה ורהיטים זהים לכל אחד אך הייחוד נשמר בצבע המזוהה עם כל ילד.

תמונה: קיטה קידס, פתרון לחדר אחיות

במצב של חדר אחיות או אחים ובגילאים יחסית קרובים ניתן לעצב את כלל החדר לפי עיצוב אחד וליד כל מיטה לתלות פריט ייחודי שהילד\ה בוחר\ת ושהוא עדיין חלק מהעיצוב הכולל. כמו בתמונה השנייה ובה כל החדר מעוצב באופן אחיד לשתי בנות בגילאי 5-8 . כל ילדה בחרה לב דקורטיבי לתלייה ליד המיטה.

תמונה מתוך :https://www.pinterest.com/pin/137289488673265726/

בתמונה השלישית ניתן לראות פתרון לעיצוב חדר ילדים לאח ואחות. העיצוב שנבחר במקרה הזה הוא שמירה על חדר לבן ונקי ולכל ילד לתלות אלמנט מרכזי המייצג סגנון מסויים. שימו לב כי בחירת המצעים המהממים עוזרת להשלמת העיצוב הכולל והם אלה שבעצם מכתיבים את צבעי החדר.

תמונה: קיטה קידס, פתרון לחדר מעורב

החדר המקסים הזה הוא חדר של אחות בת 10 ואח בן 5. האחים מאוד קשורים והחדר לא גדול, לכן החלטנו יחד עם המשפחה ללכת על עיצוב אחיד אך ליד כל מיטה יש ייחוד. צבעי החדר הינם צבעים יוניסקס שמתאימים לכל המינים ולכל הגילאים עם מחשבה על העתיד. קיר אחד נצבע בצבע מנטה ועל הקיר השני הודבקו מדבקות עיגולים במנטה וזהב, כך כל מיטה קיבלה את הייחוד שלה והחדר מעוצב כחדר שלם. הפיתרון הזה מתאים לרוב חדרי האחים כיוון שהוא נותן חופש עיצובי רב בבחירת הצבעים - ניתן להחליט על צבע קיר דומיננטי ולהתאים לו מדבקות קיר תואמות שמשלימות את העיצוב, ניתן להוסיף מנורת לילה ליד כל מיטה וכך להעניק תחושת ביטחון ושליטה לכל ילד כאשר הוא הולך לישון.

אנחנו תמיד כאן לשאלות והתייעצות..

בהצלחה!

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page