top of page

תאורה בחדר הילדים

הבית שלנו משפיע המון על מצב הרוח שלנו גם אם אנחנו לא תמיד שמים לב. אם הבית מבולגן מידי, אם הבית נקי ומואר, אם הוא מלא באנשים שאנחנו אוהבים, יש לזה קשר ישיר על מצב הרוח שלנו ועל ההתנהגות. כמובן שגם על הילדים שלנו ההשפעה דומה. היינו רוצים שהם תמיד יכנסו לחדר כאשר הוא מזמין ונוח, כשהוא נקי, מואר ויפייפה.

לכן תאורה בחדר הילדים היא חשובה מאוד ויכולה להשפיע על השהייה של הילד בחדרו ועל הרגשתו כאשר הוא הולך לישון.

אנחנו מחלקות את התאורה בחדר הילדים ל-3 סוגים עיקריים:

1. תאורה ראשית: התאורה הראשית שיש בחדר ילדים היא כמובן תאורת התקרה. אהיל התקרה צריך להיות בגובה יחסית גבוה אבל לא צמוד לתקרה. בערך 15-25 ס"מ במרחק מהתקרה כך שהוא לא "יאיים" למי שמתחתיו ולא יפריע לראות את כל החדר. האהיל צריך להיות כמה שיותר מחורר ופתוח, שהאור יצא דרכו בצורה אופטימלית ויתפזר בחלל בצורה שווה. אהילים רבים נוטים להחשיך את החדר וליצור תקרה חשוכה מידי, אנחנו פחות ממליצות להשתמש באהילים מסוג זה אך אם יש לכם אהיל כזה תקפידו לתלות אותו מעט יותר גבוה כדי שיאיר יותר טוב את כל החלל. מבחינת סוג הנורה, יש המעדיפים נורה לבנה או צהובה, אנחנו בוחרות בנורת הביניים שמדמה אור שמש, כמה שיותר אור טבעי שמאיר טוב את החדר. כאשר החדר מרגיש חשוך החליפו נורה ואם קשה לכם להחליט אם הוא חשוך או מואר היטב נסו להחליף לנורה חזקה יותר ובדקו היכן מרגיש לכם יותר טוב. לכל חדר גודל שונה ולכן זה עניין של ניסוי וטעייה.

דבר נוסף הוא שניתן כיום לקנות נורות חלביות שלא מפריע להסתכל עליהם והן עושות אור נעים ורך מאוד.

2. תאורה משנית: תאורה משנית היא תאורת מנורת הלילה. זוהי מנורה שצריכה להיות מתאימה לקריאת סיפור או לשיח נחמד במיטה לפני השינה. היא צריכה להיות מאור בהיר אלב מוסתרת כך שהיא לא מסנוורת מידי. ניתן לתלות את המנורה באמצע הקיר כך שהיא אינה קרובה מידי לראש הילד אך גם לא נעלמת בגובה הקיר. לדואגים ממנורת לילה - תלו אותה קרוב יותר לרגלי הילד ולא לראשו כאשר הוא שוכב במיטתו.

מנורת הלילה יכולה להוות פריט דקורטיבי בנוסף להיותה פריט פרקטי וחשוב. ישנן מנורות בצבעים יפייפים ובצורות מקסימות. בחרו את המנורה שתתאים לכלל העיצוב בחדר הילדים ואפילו צרו איתה את העיצוב השולט בחדר ילדים מעוצב.

3. תאורת לילה: תאורה זו היא עדינה ורכה מאוד. תאורה חלשה אך נותנת הרבה ביטחון לילדים. הם יכולים לראות איתה את החדר ואף להתהלך בו בלילה בבטחה. ניתן לחבר מנורה לשקע - בתנאי שהוא בגובה שאינו מסכן את הילד או לתלות גרילנדת אורות סביב המדף, הוילון, החלון או כל רעיון יצירתי העולה על רוחחם.

חדר מואר הוא חדר מזמין. הוא חדר שהילדים ירצו להיות בו, יהיה להם נוח לשחק, לבלגן ואף לאסוף בסוף כל יום. אנחנו ממליצות לקראת תהליך השינה להדליק רק את מנורת הלילה בחדר וכך להכין ת הילדים למצב שינה רגוע ושלו.

לילה טוב

קיטה

למנורות התקרה שלנו >>>http://www.kitakids.co.il/lightdesign

למנורות הלילה שלנו >>> http://www.kitakids.co.il/productslamps

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page