top of page

איך צולחים את החורף בתוך הבית ? תרגילים וטיפים

החורף מתקרב אלינו ואיתו המתח של מה נעשה עם הילדים בבית. במיוחד לכבוד עונת הגשמים, ריכזנו עבורכם מספר הצעות למשחקים לילדים שמשלבים תנועה, מגע, צחוק ובעיקר הנאה וכיף! את המשחקים והפעילויות אנחנו ממליצות להתאים למיקום נוח בבית ולגוון את המיקומים בהתאם לפעילות: אפשר בחדר הילדים, בפינת המשחקים, בחדר משחקים, בסלון או בכל מקום נוח, חמים ובטוח. הפעילויות מתאימות לילדים מגיל שנה ואילך.

פינה נוחה וכיפית לפעילות חורפית

לביאה וגוריה – מגע, צחוק וכיף

הפעילות הראשונה מומלצת על שטיח נעים הפנוי ממשחקים. הגור הקטן (הילד או הילדה) נמצאים בשכיבה על הבטן, ישיבה או על שש ואנחנו הלביאות או האריות, צריכים לנסות לגלגל או להפוך אותם עם הראש בלבד ללא עזרת ידיים! המטרה היא להוציא אותם מהפוזיציה בה הם נמצאים, להפר את שיווי המשקל ולשנות תנוחה לילד\ה. בסוף ההיפוך מומלץ להוסיף דיגדוגים או מגע עמוק, עם הילדים הגדולים אפשר גם לנסות להחליף תפקידים.

ערימת כריות \ שמיכות\ פוף – תנועה בהפתעה

שמים מוסיקה שאוהבים ומחזיקים את הילד עם הפנים החוצה. מתחילים לרקוד מסביב לערימת כריות או פוף, ברגע שהמוסיקה עוצרת או שמתחיל הפזמון נופלים על הערימה! פעם אחת נסו זאת כאשר אתם נשכבים על הערימה עם הילד ופעם הבאה מניחים רק את הילד התוך הערימה.מטרת תרגיל זה היא ליצור חוויה כיפית של תנועה, הפתעה ושינוי גובה. כך נגרה את מערכת שיווי המשקל של הילד בעזרת כיווני תנועה ומהירות תנועה, הם יחוו נפילה וקימה בתוך מקום מגונן ובטוח – הידיים שלנו, ערימת הכריות או השמיכות. רצוי גם במקרה הזה לבצע את הפעילות על שטיח מתאים ולשים את כל המשחקים במקום האחסון הנכון להם.

הקראת סיפור בשילוב תנועה

פעילות זו משלבת למידה וכיף יחד. נושיב את הילד עלינו ונשב על משטח נוח עם כריות מתאימות סביב. הילד מסתכל על הספר ואנחנו מקריאים וממחיזים – מקפיצים, מפילים, מוחאים כפיים. נותנים לילדים לחוות את מה שרואים דרך תנועה ואז הם יבינו את הסיפור גם מתוך חווית התנועה ולא רק מתוך הבנה שכלית. נאפשר לילד להעביר את הדפים בעצמו ובכך גם נגביר את הקשר עין יד, את חציית קו אמצע הגוף ונחזק את המוטוריקה העדינה שלהם.

פינה נוחה וכיפית לפעילות

לסיום, ריכוז והרגעה

בסיום הפעילות לא נרצה להשאיר את ילדנו עם כל כך הרבה אנרגית פעילות . רצוי לסיים את הפעילות בריכוז צלילים המתאים לכל הגילאים. ניקח כלי נגינה הכי פשוט שיש ונשב בנוח מול הילד\ה, ננגן צליל אחד בכל פעם ונעשה הפסקה. נעשה זאת שלוש פעמים בערך, נחליף כלי נגינה ונחזור על כך. המטרה היא להשיג קשב וריכוז על ידי צליל אחד בכל פעם. כאשר אנו מבצעים את ההפסקה זה מכניס את הילד\ה לדריכות וציפייה ובכך מעצים את החוויה. ניתן לבצע תהליך זה בסוף כל יום כדי להוריד הילוך מהיום ולהכניס שקט למערכת.

בהצלחה :)

:כתבה זו נכתבה בשיתוף

נטע רוזנברג מדריכת הורים להתפתחות תינוקות

www.facebook.com/ThushatBeten/

אדריכלית אמילי אייכל

צוות KITA KIDS

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page