top of page

צביעת קירות בחדר ילדים – חשיבות, המלצות וטיפים

חדר הילדים הוא לא סתם עוד חדר רגיל בבית. הוא המקום בו הילדים שלנו מבלים את רוב זמנם בין אם במשחק, בשינה או בהכנת שיעורים. לכן חשוב לנו להפוך אותו למקום נעים, יפה ומעוצב, שבאמת כיף לשהות בו.

אז אחרי שריהטתם את חדר הילדים עם מיטה, שידה, אולי שולחן, מגיעה המשימה הבאה והמאתגרת באמת: להפוך את החדר מסתם חדר פונקציונאלי, לחדר ילדים מעוצב, שכיף להיכנס אליו וכיף לבלות בו כל יום מחדש.

החדר "נוגעים בכוכבים"

חשיבות הצבע בחיי הילד וההורה

לצבע חשיבות גדולה בחיינו, הוא משפיע על האווירה בבית, על מצב הרוח שלנו, על יכולות הריכוז שלנו ועל ההרגשה הכללית שאנו חווים כאשר אנחנו נכנסים לחדר.

כאשר אנו נכנסים לחדר שקירותיו צבועים בצבעים מרגיעים ונעימים, שיש בו פרטים מעניינים שעוטפים אותנו בתחושות נעימות אנו מיד נרגעים. הרעש מבחוץ שיש לכל אחד מאיתנו נשאר בחוץ והתחושה הפנימית משתנה. גם אצל הילדים שלנו והתינוקות ניכרת השפעה רבה כאשר הם נכנסים לחלל עוטף ואוהב, אנו רואים תינוקות מפסיקים לבכות, או מפסיקים לרוץ ולרגע נעמדים, מסתכלים ואף בוהים בקירות של החדר.

צביעת הקירות והתפתחות הילד

לתינוקות ולילדים יש צרכים שונים מלנו ההורים שחשוב מאוד להתחשב בהם שמתחילים לחשוב על צביעת קירות החדר. לצבעים בחדר יש את היכולת להשפיע על ההתפתחות הקוגניטיבית והמוטורית של הילד ולכן צביעת הקיר ובחירת הצבע הם נקודות מאוד חשובות להתייחסות. ידוע שגירויים רבים אך מבוקרים ובמינון נכון תורמים רבות להתפתחות תינוקות וילדים, גירויים אישיים כגון דיבור ומגע הם בראש ובראשונה חשובים ואחריהם הגירויים הסביבתיים – צבעים, צורות, טקסטורות, חפצים וכד'. עולמו הראשוני של התינוק מורכב ממשטחי צבעים שבולטים בעין ולכן צביעת קירות חדרו היא אחת הדרכים לתרום להתפתחות תקינה וגירוי החושים.

בחירת הצבע ועיצוב הקיר

החדר "ילדי החופש"

אין הגדרה ברורה ו"נכונה" בנוגע לבחירת הצבע, אך יש מספר כללים שיעזרו לכם לבחור נכון לילד ולילדה שלכם. ניתן לשלב בבחירה את העדפותיו האישיות כגון התחביבים שלו או האהבות שלה או לבחור צבעים אשר יגבירו תחושות שאנחנו מעוניינים לחזק כגון : רוגע, שלווה, משחק שקט או לחילופין משחק אנרגטי, צוהל ושמח בחדרי המשחקים.

צבעים בהירים מאוד או בגווני לבן נראים כ"שקופים" לילד ולכן פחות מומלצים. צבעים חזקים מידי כגון אפור כהה, כחול כהה, שחור , וצבעים זוהרים וחזקים כגון – ירוק, צהוב שמש, או ורוד פוקסיה אינם מתאימים לצביעים קירות רבים או אפילו לצביעת קיר בודד בחדר קטן ( בגודלו קטן מ6 מטר מרובע ).

גוונים פסטליים יכולים להתאים לצביעה של מספר קירות בחדר, גוונים יותר חזקים ניתן לצבוע חלקים מהקיר – בחלוקה עיצובית, חלוקה ישרה או חלוקה מעניינת שתכניס יצירתיות ושמחה. וגוונים חזקים מאוד ניתן להכניס כנגיעות צבע או כמדבקות קיר מעל צבע בהיר יותר.

עיצוב ומשחק עם צבע הקירות בחדר

ניתן ואף מומלץ לגוון ולחדש את קירות החדר בצביעה ייחודית לקירות. ניתן לצבוע כל קיר בגוון אחר אך יש להקפיד כי משתמשים בגוונים בהירים ומאותה סקאלה של צבעים. יש אפשרות להיעזר במסקנטייפ מיוחד לצביעת קירות על מנת ליצור צורות גיאומטריות ולאפשר צביעה בצבעים שונים על אותו הקיר. גם במקרה הזה אנו ממליצות להשתמש באותו צבע אך בגוונים שונים שלו.

מדבקות קיר תמיד מוסיפות עניין רב, יצירתיות ומשחק בקיר. ניתן לשלב מדבקות בצבע כהה על גוון קיר בהיר או לחילופין מדבקות קיר בהירות על צבע קיר יותר כהה. יש מדבקות לבנות שמגיעות שקופות ולכן לא יבלטו על הקיר ולכן חשוב מאוד לבדוק את איכות המדבקה לפני הקנייה וההדבקה.

חשוב לא להגזים ולא להשתולל עם הצבעים ועם מדבקות הקיר על מנת לא לגרום לעומס ויזואלי בחדר. תמיד זיכרו כי הצעצועים, הבגדים והבלאגן הטבעי שלנו מאוד צבעוני גם ככה...

החדר "השועל החכם"

ועוד טיפ קטן...

במידה והילד כבר יודע להביע את עצמו אנו ממליצות בחום לשתף אותו בבחירת עיצוב הקיר, בחירת הצבעים ובחירת המדבקות ובכך להגביר את תחושת השייכות שלו לחדר ותחושת העצמאות האישית.

ניתן לבחור בלעדיו 2-3 אפשרויות ולאחר מכן לתת לו לבחור מבין האפשרויות שאתם אישרתם

בהצלחה :)

אדריכלית אמילי אייכל

צוות KITA KIDS

המומלצים:
הועלה לאחרונה:
bottom of page